Wdrożenia e-commerce
Pozostałe Case Study
Wdrożenia e-commerce

Sprzętowo - rozpoczęcie pracy na systemie ERP - automatyzacja

Sprzętowo to firma zajmująca się sprzedażą używanego sprzętu komputerowego. Dotychczas pracowała na BaseLinkerze, który był połączony z platformami sprzedażowymi jak Allegro, eBay czy sklep na platformie Shoper. Rozrost firmy i potrzeby zmusiły ją do rozpoczęcia pracy na systemie ERP. Wybór padł na Subiekta Nexo PRO, który został zintegrowany z BaseLinkerem, a w efekcie z marketplaceami. 

konrad szatkowski

Konrad Szatkowski

analityk e-commerce

Co dany proces rozwiązuje?

Korzystanie z systemu ERP z <underline>jednoczesnym zintegrowaniem go z resztą platform<underline> pozwala na rozbudowaną politykę magazynową, obsługę wszystkich niezbędnych dokumentów i pełną integrację procesów zachodzących pomiędzy platformami sprzedażowymi, a systemem zarządzającym magazynem i dokumentami. Integracje pozwalają na <underline>automatyzowanie wszelkich procesów<underline>, co sprawia, że wszystkie dokumenty generują się automatycznie i bezobsługowo. 

Zastosowanie systemu ERP wraz z integracjami pozwoliło klientowi na rozwiązanie problemów takich jak:

Weryfikacja <highlight-white>stanów magazynowych<highlight-white>

Wprowadzony system ERP pozwala na <underline>pilnowanie stanów magazynowych podczas generowania dokumentów handlowych.<underline> Dodatkowo wdrożone integracje przekazują te informacje do marketplaceów, co niweluje ryzyko sprzedaży ponad stan do zera. 

<highlight-white>Automatyczne dokumenty<highlight-white> handlowe.

Proces generowania dokumentów <underline>rezerwacyjnych(ZK) i handlowych(FS/PAi)<underline> jest w pełni zautomatyzowany i bezobsługowy. Integracje pod koniec procesu wysyłają dokumenty drogą mailową do klienta na jego skrzynkę. 

Jedno <highlight-white>źródło wiedzy<highlight-white>

System ERP jest agregatem wiedzy. <underline>Trzymane są w nim informacje o cenach, stanach i innych informacjach o sprzedawanych produktach.<underline> Pozwala to na propagowanie wiedzy dalej - na BaseLinkera i platformy sprzedażowe. Taki proces pozwala na zarządzanie produktami z jednego miejsca i zapobiega niechcianym rozbieżnościom w informacjach o produktach (opisy, stany, ceny, nazwy itd) między platformami. 

<highlight-white>Pełna automatyzacja<highlight-white> procesów.

Integracje łączące Subiekta Nexo PRO z BaseLinkerem <underline>pozwalają na zautomatyzowanie wszystkich niezbędnych procesów, które zachodzą pomiędzy tymi systemami.<underline> Możliwa jest pełna automatyzacja, która wygeneruje wszystkie dokumenty rezerwacyjne, handlowe i magazynowe bez wchodzenia do Subiekta Nexo PRO przez pracownika. Dodatkowo integracja ułatwia wystawianie produktów na platformach sprzedażowych i pilnuje by były one aktualizowane w czasie rzeczywistym. 

<highlight-white>Przyjmowanie nowych towarów<highlight-white> w Subiekt Nexo PRO

Klient posiada też integrację, która <underline>automatycznie dodaje nowe kartoteki towarów na podstawie pliku .csv, który otrzymuje on od dostawcy.<underline> Pozwala to na ogromną oszczędność czasu podczas przyjęć nowych produktów od dostawcy. 

<frame>Rozwiązanie idealne dla klientów potrzebujących prowadzenia polityki magazynowej i chcących zautomatyzowania generowania wszelkich związanych z tym dokumentów.<frame>

Dokumenty występujące w procesie:

<highlight>ZK - Zamówienie od klienta.<highlight> Jest to dokument, który powoduje rezerwację towaru na czas aż nie zostanie utworzony dokument handlowy do tego zamówienia. 

<highlight> FS - Faktura VAT sprzedaży.<highlight> Dokument handlowy wystawiany dla klientów, którzy o niego proszą podczas składania zamówienia na platformie sprzedażowej. 

<highlight>PI - paragon imienny.<highlight> Dokument handlowy tworzony gdy klient nie chce faktury VAT sprzedaży i woli paragon imienny. 

<highlight>WZ - wydanie zewnętrzne<highlight> Tworzone wraz z dokumentem handlowym. Powoduje obniżenie stanu magazynowego danego produktu, który został właśnie sprzedany za pomocą dokumentu handlowego. 

Schemat obiegu informacji

Przebieg procesu obsługi zamówienia:

  1. zamówienie złożone w platformie sprzedażowej przesyłane jest automatycznie do BaseLinkera.
  2. Integracja automatycznie tworzy ZK w Subiekt Nexo PRO na podstawie tego  zamówienia
  3. Odbywa się obsługa zamówienia przez pracownika jak zbieranie i pakowanie produktów
  4. Integracja automatycznie tworzy dokument handlowy i magazynowy w Subiekt Nexo PRO
  5. Zaktualizowany stan magazynowy produktów jest przesyłany do platform sprzedażowych
  6. Dokument handlowy jest drukowany do pliku .PDF i jest on przesyłany do klienta.

Ważne informacje

Poziom zintegrowania systemy ERP z resztą systemów<underline> jest w zasadzie nieograniczony.<underline> Wszelkie potrzeby klienta są możliwe do zautomatyzowania i tym samym usprawnienia. 

Powiązane case study

Zróbmy wspólnie coś niesamowitego i wyjątkowego!

Nie sprzedajemy fotowoltaiki, nie będziemy Cię nękać zbędnymi telefonami jeśli tego nie chcesz. Zawsze staramy się dostarczać wartości naszym potencjalnym klientom.

Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak. Przepraszamy za usterki.
Klikając „Akceptuj wszystkie pliki cookie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Zobacz naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji.