Dedykowane integracje
Pozostałe Case Study
Dedykowane integracje

Trefl - platforma Amazon Vendor – połączenie z systemem Impuls EVO

Firma Trefl zajmuje się produkcją oraz dystrybucją zabawek i gier. Firma działa w modelu sprzedażowym Amazon Vendor Central. Polega on na handlu jedynie z firmą Amazon. Trefl staje się sprzedawcą “z pierwszej ręki”, dostawcą towaru. Amazon zajmuje się sprzedażą detaliczną, a Trefl zaopatruje magazyny Amazon w swój towar.

konrad szatkowski

Konrad Szatkowski

analityk e-commerce

Co dany proces rozwiązuje?

Proces automatyzacji skupia się jedynie na obszarze wymiany danych <highlight>pomiędzy platformą Amazon Vendor a systemem ERP Impuls EVO<highlight>. Ze względu na wewnętrzne procedury bezpieczeństwa w firmie Trefl, integracja nie wprowadza ani nie pobiera danych bezpośrednio z systemu ERP, tylko ze specjalnie przygotowanego widoku bazy danych (DB View). W nim są umieszczane dane przesyłane przez integrator, a następnie automatyzacja wewnętrzna w firmie Trefl wprowadza je bezpośrednio do Impuls EVO. <frame>Tak samo proces wygląda gdy integrator ma umieścić dane na platformie Amazon Vendor, tj. integrator pobiera dane z widoku, a następnie przesyła je do platformy sprzedażowej.<frame>

Zastosowanie procesu pozwoliło klientowi na rozwiązanie problemów takich jak:

<highlight-white>Optymalizacja weryfikacji towaru.<highlight-white>

Dzięki zwiększeniu ilości wystawianych zamówień w systemie oraz automatyczną weryfikację wszystkich warunków nadanych przez integrację w procesie, firma jest w stanie wysłać więcej towarów w danym oknie wysyłkowym

<highlight-white>Optymalizacja wysyłki towaru.<highlight-white>

Na podstawie dokumentów wystawionych przez firmę w systemie i udostępnienie ich w widoku, znacznie zwiększy się szybkość generowania dokumentów ASN, niezbędnych do obsługi wysyłki do magazynów Amazon

<highlight-white>Praca na jednym systemie.<highlight-white>

Przesył wszystkich danych do i z widoku umożliwia działanie w jednym miejscu, bez potrzeby logowania się do wielu systemów, jak platforma Amazon czy system ERP.

Dla kogo jest to rozwiązanie?

Dla klientów, którzy działają w modelu sprzedaży Amazon Vendor Central.

Dokumenty występujące w całym procesie

PO  (purchase Order)

Zamówienie złożone przez Amazon Vendor. Znajdują się na nim między innymi towary, które należy dostarczyć oraz Shipping Window, czyli okres, w którym towar może zostać przyjęty na danym magazynie.

ASN (Advanced Shipping Notice)

Dokument zawierający szczegółowe informacje na temat zawartości danej paczki. Jest to dokument niezbędny do zrealizowania zamówienia.

WZ (Wydanie zewnętrzne)

To na jego podstawie jest tworzony dokument ASN. Dane z tego dokumentu są przesyłane do platformy Amazon Vendor, by za ich pomocą wystawić dokument na platformie.

FS (Faktura sprzedaży)

Finalizuje ona cały proces wymiany towaru. Zawsze jest wystawiana na tego samego kontrahenta (Amazon). Musi ona znaleźć się na platformie Amazon, by została opłacona.

Przebieg procesu:

  1. Wystawiany jest dokument PO
  2. Zostaje on wprowadzony przez integrację do udostępnionego widoku.
  3. Odbywa się pewien proces wewnątrz firmy, poza udostępnionym widokiem, w którym osoby zajmujące się sprzedażą i wysyłką określają, ile towaru może zostać wysłane. Wartość ta jest uzupełniana w widoku.
  4. Integrator pobiera wpisaną wartość, a następnie uzupełnia pole “Accepted Quantity” przy każdy towarze na wskazanym PO.
  5. Kolejnym krokiem w procesie wewnętrznym jest stworzenie dokumentu WZ. Po umieszczeniu go w widoku, integracja tworzy ASN na platformie Amazon, z uwzględnieniem PO, do których tworzone są listy wysyłkowe.
  6. Podczas wyliczania ilości kartonów, w których zostaną umieszczone towary, integracja korzysta z zewnętrznego narzędzia, jakim jest 3dbinpacking. System, również przez API, pobiera wymiary wszystkich produktów wchodzących w skład zamówienia, a następnie odsyła liczbę kartonów lub palet, jak i wskazanie które towary mają znaleźć się w którym kartonie.
  7. Stworzone zostało ASN oraz wydrukowane w postaci PDF na komputerze, na którym znajduje się zainstalowany integrator.
  8. Po pojawieniu się w widoku wpisu o fakturze, zostaną one przesłane na platformę Amazon, generując ich wewnętrzną fakturę.

Ważne informacje:

<frame>Poziom automatyzacji zależy w znacznej części od bazy danych klienta, a dokładniej od informacji o produktach jak i o samych kartotekach produktów.<frame> Rodzaj towaru definiuje w jaki sposób tworzyć dokumenty ASN.  To czy należy przetrzymywać ich wymiary, korzystać z zewnętrznych narzędzi obliczających układ towarów w kartonach i na paletach, zależy od towaru jaki jest sprzedawany. Informacje na temat tych produktów, jak np. gabaryty bądź poszczególne wymiary, wpływają na kierunek, jaki należy obrać w procesie tworzenia warunków w automatyzacji.

<highlight>Klient musi posiadać wiedzę, ile czasu zajmie mu realizacja wybranej grupy towarów<highlight>, by zmieścić się w oknie dostawy, w którym Amazon jest w stanie przyjąć towar na swój magazyn. Integracja może wykonać pewne obliczenia bądź uwarunkować decyzje, lecz wszystkie te czynności muszą być poprzedzone pewnymi danymi znajdującymi się w bazie danych.

<highlight>API Amazon Vendor nie udostępnia dokumentu ASN<highlight> z jego platformy, dlatego jest tworzony z niego PDF lokalnie. Przycisk który umożliwia pobranie takiego dokumentu z platformy, w przypadku ASN stworzonego przez integrator, jest wyszarzony i nie można go użyć. Z takim samym wzorcem wydruku z jakim generował się przez Amazon, zostanie wygenerowany poza platformą i umieszczony we wskazanym miejscu na dysku.

Powiązane case study

Zróbmy wspólnie coś niesamowitego i wyjątkowego!

Nie sprzedajemy fotowoltaiki, nie będziemy Cię nękać zbędnymi telefonami jeśli tego nie chcesz. Zawsze staramy się dostarczać wartości naszym potencjalnym klientom.

Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak. Przepraszamy za usterki.
Klikając „Akceptuj wszystkie pliki cookie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Zobacz naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji.