Dedykowane integracje
Pozostałe Case Study
Dedykowane integracje

Gym Glamour - jak można połączyć WMS z programem ERP enova365

GymGlamour zajmuje się dystrybucją damskiej odzieży fitness. W celach logistycznych firma korzysta z zewnętrznego programu wspomagającego organizację oraz kontrolę magazynu. Proces automatyzacji obejmuje wymianę dokumentów między sklepem postawionym na platformie Shoper, systemem ERP enova365 oraz systemem WMS.

konrad szatkowski

Konrad Szatkowski

analityk e-commerce

Co dany proces rozwiązuje?

Integracja kompleksowo obsługuje wymianę wszystkich dokumentów między tymi systemami, <underline>uwzględniając statusy zamówień i dokumentów, jak i wszystkie wartości z pól własnych i cech produktów i dokumentów<underline>, które są niezbędne do poprawnej komunikacji między poszczególnymi działami i pracującymi w nich pracownikami.

Zastosowanie procesu pozwoliło klientowi na rozwiązanie problemów takich jak:

Optymalizacja <highlight-white>komunikacji<highlight-white>.

Przed wdrożeniem integracji, przy tak dużej dziennej ilości zamówień, coraz częściej zdarzały się sytuacje w których pracownicy zapominali bądź źle przepisywali wartości niezbędne do poprawnej realizacji zamówień. W tym momencie integracja przepisuje wszystkie wartości automatycznie, bez szansy na popełnienie błędu.

Zwiększenie dziennej <highlight-white>ilości zamówień<highlight-white>.

Dzięki możliwości dodawania oraz aktualizowania dokumentów bez przełączania się między systemami, integracja wystawia dokumenty w WMS niemalże od razu po pojawieniu się zamówień w ERP, przez co do momentu przyjazdu kuriera magazyn jest w stanie zapakować o wiele więcej paczek.

Zminimalizowanie <highlight-white>czasu pracy pracownika<highlight-white> w systemie.

Pomimo tego, że w tym procesie obecność pracowników z różnych działów jest niezbędna, to ilość czynności jakie muszą wykonać w głównej mierze opiera się na weryfikacji wystawionych przez integracje dokumentów, lub późniejszą ich edycje. Pracownicy mogą skupić się na zbieraniu oraz pakowaniu towaru, odchodząc zupełnie od spraw księgowych.

Zmniejszenie <highlight-white>występowania błędów<highlight-white> do minimum.

Przez fakt, że w kilku systemach do jednego zamówienia złożonego przez klienta jest generowane kilka wewnętrznych dokumentów, które każde z nich musi zawierać określone informacje, szansa wystąpienia błędu ludzkiego jest znaczna. <frame> Wdrożenie automatyzacji spowoduje zmniejszenie ilości błędów przy przenoszeniu najważniejszych informacji o niemalże 98%.<frame> Pozostałe błędy nie są bezpośrednio zależne od przenoszenia danych.

Dla kogo jest to rozwiązanie?

  • Dla klientów, którzy zarządzają gospodarką magazynową.
  • Wykorzystują w tym celu system do zarządzania magazynem (WMS)
  • Nie działają w modelu sprzedaży fulfilment lub dropshipping
  • Wystawiają wiele wewnętrznych dokumentów w celu realizacji zamówienia klienta
  • Komunikacja wewnątrz jest oparta na różnych wartościach, jak numeracja, cechy, atrybuty itp.

Dokumenty występujące w całym procesie

  • <highlight> ZO (Zamówienie Odbiorcy)<highlight> – zamówienie, które jest dodawane przez integracje w Enova365 na podstawie zamówienia złożonego na platformie Shoper przez klienta. 
  • <highlight>WZ (Wydanie zewnętrzne)<highlight> – Dokument magazynowy. Powoduje on zmianę ilości stanu magazynowego na magazynie, na którym dokument został wystawiony.
  • <highlight>FV (Faktura VAT)<highlight> – finalizuje ona cały proces wymiany towaru. Pod koniec procesu, do zamówienia ZO zostaje wygenerowana faktura, po tym jak towar został dodany na magazyn.
  • <highlight>ZD (Zamówienie Dostawcy) <highlight> – Dokument magazynowy, który jest tworzony przy realizacji przyjęć towaru na magazyn lub zwrotów składanych przez klientów. Jest to dokument informacyjny, nie powodujący zmiany stanu magazynowego.
  • <highlight>PZ (Przyjęcie Zewnętrzne)<highlight> – Dokument magazynowy, dzięki któremu możliwe jest dodanie odpowiedniego stanu magazynowego towarów na magazyn. Wystawiany jest w przypadku zwrotów lub przyjęć towaru na magazyn.
  • <highlight>KFV(Korekta Faktury VAT)<highlight> – wystawiana jest w momencie gdy klient złoży zwrot towaru. Wystawiana jest na część towarów z zamówienia, lub jego całość.

Przebieg procesu:

  1. Złożone jest zamówienie przez klienta na sklepie Shoper
  2. Na podstawie złożonego zamówienia, integracja generuje ZO w systemie Enova365
  3. Stworzenie zamówienia w systemie powoduje zmianę statusu zamówienia w Shoper. Wystąpienie błędu przy tworzeniu zamówienia również ustawia określony status w sklepie.
  4. Wygenerowanie dokumentu WZ w systemie WMS, na podstawie wcześniej stworzonego ZO
  5. Proces wykonywany przez pracownika magazynu. Pakuje on towar, generuje list przewozowy u przewoźnika, a następnie zmienia jego status.
  6. Na podstawie dokumentu WZ z odpowiednim statusem, aktualizowane jest ZO w ERP
  7. Generowanie dokumentu WZ w systemie ERP, na podstawie produktów zawartych na dokumencie WZ w WMS
  8. Na podstawie wygenerowanego dokumentu WZ w systemie ERP, generowana jest FV
  9. W tym samym momencie co punkt 7, na podstawie zaktualizowanego zamówienia ZO, aktualizowane jest zamówienie na platformie Shoper, zmieniając jego status, dodając numer śledzenia przewoźnika.
  10. Dodatkowo, zmiana statusu w Shoper powoduje automatyczną wysyłkę wiadomości email do klienta

Ważne informacje:

Poza największym procesem opisanym powyżej, jest jeszcze stworzony mniejszy proces generowania przyjęć oraz zwrotów od klientów. Opiera się on na wcześniej wygenerowanej fakturze, lub dokumentach PZ lub ZD dodanych ręcznie przez pracownika. <underline>Jeżeli do zwrotu została wcześniej wygenerowana faktura, integracja stworzy korektę FV. <underline>

Jeżeli nie ma faktury, a został dodany dokument PZ w WMS, integracja doda taki sam dok. PZ w ERP. Jeżeli powstał dokument ZD, integracja doda dokument PZ w WMS, następnie pracownicy zweryfikują towar na dokumencie, zaktualizują go o wewnętrzne wytyczne oraz ustawią mu odpowiedni status. Integracja na podstawie zaktualizowanej PZ w WMS doda taką samą PZ w systemie ERP.

Powiązane case study

Zróbmy wspólnie coś niesamowitego i wyjątkowego!

Nie sprzedajemy fotowoltaiki, nie będziemy Cię nękać zbędnymi telefonami jeśli tego nie chcesz. Zawsze staramy się dostarczać wartości naszym potencjalnym klientom.

Dziękujemy, Twoja wiadomość została wysłana.
Niestety coś poszło nie tak. Przepraszamy za usterki.
Klikając „Akceptuj wszystkie pliki cookie”, zgadzasz się na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu w celu usprawnienia nawigacji w witrynie, analizy korzystania z witryny i pomocy w naszych działaniach marketingowych. Zobacz naszą Politykę prywatności, aby uzyskać więcej informacji.